Sayfalar Arası Referans Olma Sistemi

Google Referans Olma Sistemi - Sayfa İçi Linkleme Mantığı
Google Referans Olma Sistemi - Sayfa İçi Linkleme Mantığı 

Arama motorlarından söz açıldığında sıkça bahsi geçen bir durum vardır ki büyük ölçüde hatalıdır. İnsanlar Google servisinin ilk arama motoru sistemi olduğunu düşünür. Aksine Google öncesi onlarca şirket internet üzerinden arama yapılmasına imkan veriyordu. Fakat hangi içeriğin kaliteli olduğunu algılayıp kullanıcılara doğru sayfaları sunma teknolojisine sahip değillerdi. Üstelik kaliteli içeriği nasıl belirleyecekleri konusunda da bir fikirleri yoktu.

Sonunda Google sayfalar arası referans olma mantığını kullanarak PageRank adı ile anılacak ve bu gün hala kullanılmakta olan bir fikri ileri sürdü. Kısa sürede gelişen algoritması ile aramalarda doğru içeriği kullanıcılara sunmanın bir yolunu buldu. Bu gün Google çubuğuna yazdığınız her sorunun cevabını sistem size en kötü ilk sayfada sunar.

Bu referans sisteminin mantığını sizlere anlatarak sitenizi arama motorlarından daha yukarı sıralara taşımayı hedefliyorum. Makaleyi kendi sayfalarınız arasında linklendirmenin nasıl yapılacağı ile ilgili olarak hazırlıyor olsam da referans sistemi farklı sitelerin birbirine linklendirme konusunda da aynı şekilde işler.

Linklerin Referans Olması 


İlk olarak aklınızdan çıkarmamanız gereken durum şu dur ki her link verilişi bir sayfaya referans ( Destekleme , Örnek Alma , Kefil Olma )  olma özelliği taşır. Peki sayfalarımız arası linklendirmeler yaparak,  referans olursak elimize ne geçecek diyorsanız buradan buyurun : Yayınlar Arası Linklemenin Faydaları >> 

Google Referans Olma Sistemi - Sayfa İçi Linkleme Mantığı
Google Referans Olma Sistemi - Sayfa İçi Linkleme Mantığı 

Yukarıda sizler için basit bir çizim yaptım. Sayfa içi linklendirme özetle bu anlayıştadır. A sayfasından B Sayfasına bir link verilmiş. Link verilerken bir de anahtar kelime kullanılmış. Yani A sayfasında ki anahtar kelimeye tıklarsanız B sayfasına ulaşıyorsunuz

A Sayfası ==> Anahtar Kelime ==> B sayfası. Bu özetle seo açısından şu demek A sayfası, Kullanılan Anahtar Kelime ile ,  B sayfasına referans olmuş ( örnek alınmış , destek verilmiş , öncü kabul edilmiş vs ). B sayfasının kalitesi , A sayfasının kalitesine bağlı. Ayrıca ne konuda kaliteli olduğu da anahtar kelime ile belirlemişler.

Sayfa içi linklendirme yapılırken sık yapılan bir hata şuradan buyurun , buradan buyurun gibi ifadelere link vermek.   Yani A sayfasından B sayfasına verilen link '' şuradan'' yada '' buradan '' kelimesiyle verilmiş. Neden ? Şuradan , Buradan , Tıklayınız bu kelimeler sizin anahtar kelimeleriniz mi ?

A sayfası B sayfasına ''  Şuradan ''  kelimesiyle referans oluyor. Eee bu sizin ne işinize yarayacak ? İhtiyaç duyduğunuz bir anahtar kelime mi ? Sayfa içi linklendirme yaparken asla şuradan, buradan tıklayınız kelimelerine link verip başka sayfalarınıza yönlendirmeyin. Unutmayın ki Google botları tüm link çıkışlarını değerlendirip sitenizi algılamaya çalışacak.

Sayfalar arası linklendirme yaparken linkleyeceğiniz konunun içeriği ile ilgili yeni bir başlık üretin yada link vereceğiniz konunun başlığını kullanın. Yukarıda bende bir sayfama link vermiştim . Dikkat ederseniz link verdiğim konu için farklı bir başlık belirleyip linkleme yaptım.

Konuyu aşırı önem verdiğim için açıklayıcı olması adına bir örnek daha vermek istiyorum.

Ali : A sayfası
Betül : B sayfası
Matematiği İyi : Anahtar Kelime
Siz : Google

Ali size gelip Betül'ün matematiği iyi olan bir kız olduğunu söylüyor. Peki Betülün matematiği ne kadar iyi ? Bu Aliye ne kadar güvendiğiniz ve Alinin matematik bilgisine bağlı bir iddia. Aliye güveniyorsunuz bu durumda Betülün matematiği iyi diye bilir misin ? Hayır Ali'nin matematiği iyi olmadığı için ona göre Betülün matematiği etkileyici gelmiş olabilir diye düşünebilirsiniz.

Ali çok güvenilir ve matematiği iyi bir arkadaşınız ise  bu iddiadan sonra Betülün gerçekten iyi bir matematik bilgisi olduğunu düşüneceksiniz.

Google referans sistemi de böyle işler.

  • A sayfası güvenilir bir sayfa ise  ( Kaliteli ve Özgün İçeriğe Sahip )
  • A sayfası ve B Sayfası benzer içeriğe sahipse ( Benzer Etiket , Benzer Anahtar Kelime ) 
  • Verilen link anahtar kelimelerden biriyle yada başlık ile bağlantılı ise 

Sayfalar arasında ki linkleme işlemi kusursuzdur. Bloglarınızda uygulamanız gereken sayfa içi linkleme strateji özetle budur.  Umarım açıklayıcı olmuştur.

Makaleyi Paylaş :
 

Yorum Gönder

 
Hakkında : kredi kartı borcu taksitlendirme
Copyright © 2012 - 2013. Blogger Dersleri - All Rights Reserved | Proudly powered by Blogger