Google Webmaster Tools / Arama Sorguları |
Google Webmaster Tools ücretsiz olarak bizlere sitemizi algılayıp durumumuza göre yatırım yapma imkanı veren ücretsiz bir Google hizmetidir. İçerisinde barındırdığı özellikleri size daha önce kısa anlatımlar ile liste halinde sunmuştum. Buradan inceleyebilirsiniz : Google Webmaster Tools Menüleri ve Kullanımı >> Şimdi ise menüleri ayrıntılı olarak bir bir inceleyip, sitemizin arama motoru Google'a göre durumunu algılamaya çalışacağız.
Oldukça uzun yazılar olacak fakat seo çalışması ile yüksek ziyaretçi elde etmek isteyenler için olmazsa olmaz bir konu başlığıdır. Bilindik seo çalışmalarının çok ötesinde her site için özel bir takım sonuçlar elde ederek farklı seo yatırımları yapmamıza olanak sağlar.
Google arama motoruna göre Arama Sorgularının bize verebileceği cevaplar
* Ziyaretçiler Bloguma/Siteme hangi kelimeler üzerinden yapılan aramalardan geliyor ?
* Google arama motorunda sitem hangi kelimede kaçıncı sırada?
* Kaç aramada sayfalarım gösteriliyor ?
* Gösterilen sayfalarımın kaçına tıklanıyor ?
* Google aramalarında hangi kelimelerde kuvvetli hangi kelimelerde zayıfım ?
* Google aramalarında yükseldiğim kelimeler , Kuvvet kaybettiğim kelimeler hangileri ?
* Google arama motorunda sitem hangi kelimede kaçıncı sırada?
* Kaç aramada sayfalarım gösteriliyor ?
* Gösterilen sayfalarımın kaçına tıklanıyor ?
* Google aramalarında hangi kelimelerde kuvvetli hangi kelimelerde zayıfım ?
* Google aramalarında yükseldiğim kelimeler , Kuvvet kaybettiğim kelimeler hangileri ?
Google Webmaster Tools - Arama Sorguları
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=tr adresine giderek işlem yapmak istediğimiz blog sayfasına tıklıyoruz arından sol yanda açılan menüler içerisinde Trafik / Arama Sorguları bölümünü seçiyoruz.
Google Webmaster Tools / Arama Sorguları |
Resim Üzerinden
- Sağ üst köşede sitenizin hangi zaman aralığındaki istatistiğini görmek istediğinizi belirleyebiliyorsunuz.
- 1 numarası ile tanımlanmış sol üst köşedeki 3 kare
- Sorgular : Blogunuza / siteniz Google aramlarında kaç adet kelimede gösteriliyor. Örnekte 504 değeri el edilmiş. Anlayacağınız bahsi geçen site 504 farklı kelime ve kelime öbeği aramasında Google tarafından kullanıcılara sunulmuş.
- Gösterimler : Bahsi geçen ve sitenize ziyaretçi gönderen 504 adet kelimenin ( ki bunların bazıları çok alakasız olacaktır ) arama sorgusunda sitenizin kaç kere sunulduğunu gösterir. Örnekte görüldüğü gibi 60.000 gösterim sunulmuş. Yani site yapılan Google aramalarında 60.000 kez kullanıcılara listelenmiş.
- Tıklamalar : Aramalarda sunulan sayfalarınıza kaç kere tıklandığını gösteren bilgi çubuğudur.
Örnekte sunulan site üzerine konuşmak gerekirse, 504 kelime araması için Google arama sayfalarında toplam 60.000 kez gösterilmiş , 60.000 arama sonucu sorgusundan ise 5.500 adet tıklama almış.
- 2 numarası ile tanımlanmış grafik üstte sunulan bilginin grafiksel dökümüdür.
Alt sırada verilmiş beşli alan ise işimize yarayacak ve seo yatırımlarında kullanacağımız istatistik havuzu. Hangi kelime daha çok aranıyor , hangi kelimede kaçıncı sıradayız bunu görebileceğimiz alan.
Örnek üzerinden anlatım daha uygun olacaktır. Görüldüğü gibi İlginç icatlar kelimesi Google arama motorunda aranmış ve bizim sayfamız toplam 10.000 kez gösterilmiş. 10.000 gösterimden 320 tıklama elde etmişiz.
Sayfa TO : Aramalarda ki başarı durumunuzu belirler ilginç icatlar da %3 başarı göstermişiz. Yani ilginç icatlar kelimesini arayan her 100 kişiden 3'ü bahsi geçen siteyi ziyaret etmiş.
Ortalama Konum : Kelimenin arama sorgularında kaçıncı sırada sunulduğunu gösterir. İlginç icatlar kelimesinde 9.8 olarak belirlenmiş . İlginç icatlar kelimesi arandığında istatistiğini gördüğümüz site onuncu sırada sunuyor demektir.
Değişim ile birlikte , Lütfen aşağıdaki resmi yeni pencerede açarak daha geniş ve net görün. Geniş Halde Yeni Sayfada Açmak İçin Tıklayın >>
Google Webmaster Tools / Arama Sorguları |
Değişim ile birlikte seçeneği ile her satırın değişimini inceleyebilirsiniz. Değişim çubukları yanında bulunduğu sütunun belirlediğiniz zaman dilimi için ne kadar değişime uğradığını gösterir.
Tıklamalar, TO ve Ortalama Konum yanındaki değişim ise sayfanızın bu arama sonuçlarında ki zamana olarak başarınızı anlayabilmenize olanak verir. Seo çalışmalarında kullanacağımız en öenmli bölüm. Yatırım yaptığınız anahtar kelimelerinizde ki artışı yada düşüşü gözlemleyerek seo konusunda ne kadar başarılı olduğunuzu ölçebilirsiniz.
Google Webmaster Tools / Arama Sorguları |
Webmaster Tools içeriğinin en önemli ayağı olan Arama Sorguları kısmını elimden geldiğince sizler için açıklamaya çalıştım. Sitenizin Google Webmaster Tools sayfasında Trafik >> Arama Sorguları bölümünü kullanarak , hangi kelimeler ile yapılan aramalardan ziyaretçi elde ediyorsunuz, bu arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda yer alıyorsunuz algılayabilirsiniz. Zamana göre değişim oranları ile ne kadar başarılı olduğunuzu test etme şansınızda mevcut.
Kelimelerinize odaklanarak çok kısa sürede yüksek ziyaretçi sayısına ulaşacağınızdan şüphem yok. Tüm Google Webmaster Tools menülerinin çalışma mantığını yakında tek başlık altında toplayacağım inlemeke için buyurun : Google Webmaster Tools Menüleri ve Kullanımı >>
Yorum Gönder