Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar

Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar ve Yükseltme Yöntemleri
Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar

Bir önceki yazımda Facebook EdgeRank kavramının Facebook sayfalarınızda yaptığınız paylaşımları ne şekilde etkilediğinden bahsetmiştim.

Şimdi ise Facebook EdgeRank değerini belirleyen unsurlar üzerinde durmaya çalışacağım. Facebook EdgeRank değerini belirleyen üç önemli temel unsur vardır. Affinity Score,  Edge Weigh, Time Decay

  • Facebook EdgeRank  - Affinity Score :  Geçmiş ilişkisi olarak özetlenebilir, Facebook algoritması sayfanın gönderiler  ile bağlantı kuran kullanıcıların sayfa içeriği ile alakalı olduğunu var sayar. Etkileşim de bulunan kullanıcının diğer içerik ile ilgili olduğunu düşünerek bu tip sabit takipçilere öncelik verilmesini sağlar. Sayfa gönderileri ile etkileşimde bulunan kullanıcı sayısına oranla bir değer belirler. Kullanıcılar sayfa ile ne kadar fazla etkileşimde bulunuyorsa gönderilerin gösterileceği kişi sayısı artar. Facebook üzerinden gönderdiğiniz yayınları beğenen, yorumlayan yada paylaşan kullanıcıların bir sonraki paylaşımı görme ihtimali artar. Bu değeri gerçekçi olmamak ile beraber hakkında konuşanlar kısmından kontrol edebilirsiniz. Hakkında konuşanlar ibaresi sayfanın bu günlerde kaç kişi ile iletişim halinde olduğunu listeler. Hakkında konuşanlar yükseldikçe gönderilen kişi sayısı da artacaktır. Hakkında konuşanlar ibaresi Affinity Score kavramının tamamını kapsamaz, denkleme etki eden önemli bir faktördür. 
  • Facebook EdgeRank - Edge Weigh : Farklı bir kavramın üzerinde durarak gönderilerin derecelendirilmesi hesaplanmalıdır. Her beğeni yada paylaşım ya da yorumlama farklı değerlendirilir. Yorumlama ve paylaşım hareketleri daha değerli olarak görülür. Gönderinin içeriği de farklı bir değerlendirmeye tabidir. Linkler yada ileti gönderileri düşük değerlere sahiptir. Fotoğraf gönderileri ya da videolar yüksek dereceli olarak görülürler. 
  • Facebook EdgeRank  - Time Decay : Kullanıcıların sayfa da geçirdikleri süreyi hesaplayan bir algoritma. Kullanıcılar sayfada ne kadar uzun süre vakit geçirirse EdgeRank değeriniz o denli yüksek oluyor. Dikkatinizi çekerim bir gönderinin açılması ya da ana ekrandan bakılması bu değeri etkilemiyor. Size ait olan sayfa ekranında geçirdikleri süreden bahsediliyor. 
Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar
Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar 

Facebook EdgeRank kavramını belirleyen üç unsurun belli olmayan ve açıklanmayan kat sayılarına göre algoritmik işlem görerek belli bir değer katsayısı oluşur ve bu katsayıya bağlı olarak paylaşımın kaç kullanıcıya gösterileceği ve gönderilecek olan kullanıcıların hangileri olduğu belirlenir. Özellikle Facebook üzerinden pazarlama yapmak yada ziyaretçi elde etmek istiyorsanız EdreRank değerini mümkün olduğunca yüksek tutmalısınız.

Facebook EdgeRank Yazı Dizisi :
  1. Facebook EdgeRank Nedir ? Etkileri Nelerdir >>
  2. Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar >>
  3. Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri - I >>
  4. Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri - II >>

Makaleyi Paylaş :
 

Yorum Gönder

 
Hakkında : kredi kartı borcu taksitlendirme
Copyright © 2012 - 2013. Blogger Dersleri - All Rights Reserved | Proudly powered by Blogger