Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri - II

Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri
Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri

Facebook EdgeRank değerine etki eden üç önemli faktör arasından Time Decay ile ilgili mantıklı yatırımlar yaptıktan sonra üzerine çalışabileceğimiz 2 etken daha kaldı  Edge Weigh , Affinity Score

Facebook EdgeRank - Affinity Score genel olarak sabit ziyaretçi kitlesi olarak düşünebilir, çoğu paylaşımınız ile ilgilendiği için  ( burada ilgi kelimesini paylaşmak , beğenmek , yorumlamak yada birini etiketlemek olarak görmelisiniz. ) hemen hemen her gönderiniz kendisine gösterilir. Bu sebeple sabit ziyaretçiler elde etmeniz daha doğrusu Facebook sayfanızda kaliteli bir kitle oluşturmanız gerekir. Her zaman ilgi çekici ve özgün paylaşımlardan yararlanmaya özen gösterin. Gönderiniz ile etkileşime geçilmesi diğer gönderilerinizin de fark edilme şansını artıracak bir faktördür. Kilit kelimeler özgünlük ve ilgi çekici olma.

Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri
Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri

Edge Weigh avramı Affinity Score etkisinden farklı olarak kemik ziyaretçilerin hareketlerini değil tüm kitle davranışlarını takip eder. Aşağıda sizlere aynı gün içerisinde paylaşılmış iki farklı fotoğrafı sunuyorum. Sağ tarafta 24 paylaşım , 28 beğeni ve 1 yorum görüyorsunuz. Sol tarafta ise 27 beğeni , 4 paylaşım ve bir yorum bulunuyor.Aradaki gösterim farkını görebilirsiniz. Bunun nedeni paylaşımlardan olduğunun sonucuna vardıysanız yanılıyorsunuz. Bu gönderiyi gören kişi sayısına tıkladığınzıda kimlerin yayına ulaştığını görebilirsiniz.

Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri
Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri

Durumu daha açık bir örnekle özetlemek gerekirse bir paylaşım yaptığınızda daha önceki paylaşımlardan aldığınız Affinity Score değerine göre belli bir kitleye gönderilir. Gönderilen kitlenin paylaşım ile iletişeme geçmesi sonucu gönderi sadece paylaşan kişilerin arkadaşlarına değil sayfanızı beğenen kişilere de gönderilir.

Örnek olarak 100 kişinin beğendiği bir sayfaya sahip olduğunuzu ve gönderinizin 20 kişi tarafından görüldüğünü varsayın. Eğer sayfanızda ki gönderi sizin hayranlarınız tarafından beğenilir ve paylaşılırsa paylaşanların arkadaşlarıda bu gönderiyi görmüş olur. Tahmini olarak 10 kişinin daha paylaşımını gördüğünü varsayalım. Facebok bu gönderiyi değerli görür ve ilk başta gönderiyi sadece sayfayı beğenen 20 kişiye gösterirken bu sayıyı artırır ve bu sayede sayfanızın hayranlarının bir bölümü daha paylaşımı yayın akışı içerisinde görmüş olur. Umarım faydalı olmuştur.


Facebook EdgeRank Yazı Dizisi :
  1. Facebook EdgeRank Nedir ? Etkileri Nelerdir >>
  2. Facebook EdgeRank Belirleyici Unsurlar >>
  3. Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri - I >>
  4. Facebook EdgeRank Yükseltme Yöntemleri - II >>

Makaleyi Paylaş :
 

Yorum Gönder

 
Hakkında : kredi kartı borcu taksitlendirme
Copyright © 2012 - 2013. Blogger Dersleri - All Rights Reserved | Proudly powered by Blogger