Arama Motoru Savaşları ve Seo |
İnternetin 7'den 77'ye herkesi etkisi altına aldığı günümüzde neredeyse Google arama yardımına baş vurmamış kimse kalmadı. Arama motorlarından söz açıldığında bir çok insan Google gelene kadar insanlığın bir arama motoruna sahip olmadığını düşünür. Bu düşünce oldukça yanlıştır, Google öncesinde bir çok arama motoru olsa da hiç biri kullanışlı değildi. Kimse aramak istediklerini arama motorları yardımı ile bulmaya çalışmıyordu çünkü internet teknolojisi kaliteli siteleri birbirinden ayırt edebilen bir teknolojiye sahip değildi. Google bu gün kullanılan sistemine hiç benzemeyen bir seo anlayışını dünyaya armağan ettiğinden beri insanlık tarihinde ciddi bir değişime neden oldu. Google arama motoru bayrağını gelişmemiş ve istekleri yerine getiremeyen işlevsiz arama motorlarından devir aldı ve bu güne kadar bu bayrağı başarı ile taşıdı. Geçen zaman içerisinde ise bir çok güncelleme ile kendini geliştirerek kullanıcılarına kaliteli siteleri sunmak için farklı seo algoritmaları geliştirdi. Google'ın dünyaya armağan ettiği teknoloji internet üzerinden arama beceresi değil, seo algoritmaları ile kaliteli içeriği bulabilme özelliği oldu.
Arama Motoru Savaşları - Seo
Bu zamana kadar Seo yatırımları Google düşünülerek yapıldı. Fakat günümüz koşullarında bu durum yavaş yavaş değişiyor gibi. Bing.com ,Yahoo.com , ask.com Amerika, Avustralya Avrupa ülkelerinde ciddi bir şekilde etkinliklerini hissettirmeye başladı. Bing ve Ask algoritma geliştirmeleri için daha ciddi bütçeler ayıracaklarını açıkladılar. Yahoo ve Bing dünyanın en çok konuşulan dillerinden olan İspanyolca için ilk ciddi yatırımlarını yaparak Brezilyadan İspanyaya kadar olan Latin topraklarında rekabeti kızıştırmış durumda. Japonya da ( http://www.goo.ne.jp/ ) Goo'e karşı Google çoktan rekabeti kaybetti, Çinde ( http://www.baidu.com/ ) Baidu, Google hakimiyetini tamamen sonlandırmış durumda. Yandex Rusyada hiç bir zaman Google'a şans tanımadı ayrıca tüm Türki Cumhuriyetlerde ve Kril alfabesini kullanan ülkelerde Google ile ciddi rekabet halinde. Son olarak Türkiye piyasasın da reklamlar ile ciddi yatırımlar yapan Yandex, sadeliğine ve işlevselliğine güvendiği Yandex özel browserını duyurdu. Arap ülkelerinde ise Yamli ( http://yamli.com/ ) rüzgarı esiyor. Google ile Yamli tüm arap diyarından ciddi bir rekabete tutuşmuş durumdalar. Artık evrensel arama motoru olarak görünen Google yerel arama motorlarına ve genişlemeye çalışan tüm girişimci arama motorlarına rakip durumda.Belirtmekte fayda var ki Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım kısa bir süre önce E-celebi isimle arama motoru yatırımları yapılacağını açıkladı.
Arama motorlarında ki savaş böylece daha da geniş bir cepheye yayılacağa benziyor.
Artık sadece Google ile iyi ilişkiler kurmak Türkiye kullanıcılarına yetmeyecektir. Bing ve Yandex şu an Türkiye de ciddi anlamda kullanıcı edinmeye başladılar. Yahoo Türk piyasasıyla pek ilgili gibi durmasa da kendini tamamen kapatmış değil. Bir çok sitenin az miktarda sayfasını indexliyor.
Yandex.Mail , Yandex.Haber Yandex.Uygulamalar , Yandex.Mobil. gibi farklı uygulamaları ile Yandex Türk piyasasına giriş yapıyor. Reklamları ile de pek başarısız olduğu söylenemez. Karşısında Google gibi güçlü bir rakip varken ciddi bir sıçrayış yapabildi. ( Alexa'nın Çok Ciddi Bir Kriter Olmadığını Belirtmeliyim )
Bir çok kişi Google'ın karşısında Yandex'in hiç bir şansı olmadığını düşünse de görülmesi gereken durum şu ki Yandex geliyor ..
Gelişen Arama Motoru Zincirlerinde Seo
Sadece Google arama motoru üzerine yatırım yapmak istiyorsanız dahi farklı arama motorlarının sizi indexlemesi sizi Google gözünde de daha değerli yapacaktır. Arama motorlarının birbirlerinin sayfalarını da indexlendiğini belirtmek isterim. Bu sebeple Google harici farklı arama motorlarına kayıt olmanız size ufak bir hitin yanında Google Seo açısından da olumlu etki yapacak ve siz Google aramalarında üst sıralara çıkaracaktır. Bu sebeple incelemenizi tavsiye ediyorum.
Yorum Gönder