Sabit Ziyaretçi / Kemik Ziyaretçi / Takipçiler

Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler
Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler

Blogger sahipleri bir çok farklı kritere sahip olsa da bir blogun başarısını ölçmenin en iyi yolu ne ziyaretçi sayısı nede sağladığı maddi kazanç olmalıdır. Blog siteleri normal site formatların dan ayıran en büyük özellik budur. Bir blogun başarısının belirleyicisi, sahip olduğu benim kemik ziyaretçi olarak tabir ettiğim sabit ziyaretçiler ve düz mantıkla takipçilerinizdir.

Her site için değerli olan takipçiler blog sahipleri için daha büyük bir öneme sahiptir. Google Analytics verilerini kullanarak sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ne şekilde hareket ettiğini algılayabileceğinizden bahsetmiştim. Tüm  Google Analytics derslerini incelemek için buradan buyurun : Google Analytics Dersleri >> 

Kemik ziyaretçilerin önemini fark eden ve bu veriye önem veren Google Analystic sisteminin sizlere sunduğu ilk istatistik budur.

Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler
Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler

Google net bir şekilde kullanıcıları iki parçaya ayırarak sizlere sunar, sabit ziyaretçiler ( Returnin Visitor = Tekrar Dönen Ziyaretçiler ) ve yeni ziyaretçiler. Sabit Ziyaretçi , Kemik Ziyaretçi olarak tanımlanabilecek olan kitlenin size farklı yönlerden olumlu katkısı olacaktır.


Sayfa Gösterimleri, Ortalama Ziyaret Süresi ve Hemen Çıkma Oranı : 

Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler
Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler

Google Analystic menüsünden Davranış sekmesini açarak , Yenilerle Geri Gelenleri Karşılaştırması linkine tıklarsanız, kemik ziyaretçilerinizin ve sabit ziyaretçileriniz sitenizden faydalanırken ki davranışlarını tespit edebilirsiniz.

Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler
Google Analytics - Kemik Ziyaretçiler

Sayfa ziyaretlerine , ortalama ziyaret sürelerine ve hemen çıkma oranlarına baktığınızda ulaşacağınız sonuç yukarıda ki istatistiki bilgi ile benzer olacaktır. Görüldüğü gibi New Visitors ( Yeni Ziyaretçiler ) ve Returning Visitors ( Kemik Ziyaretçiler ) olarak belirlenmiş verilerde, kemik ziyaretçiler diğer ziyaretçilere oranla daha fazla sayfa geziyor , sitede daha fazla zaman geçiriyor ve hemen çıkma oranları daha düşük.

Sizlerin verilerinde de benzer sonuçlar olacaktır, kemik ziyaretçiler her zaman sitenizden daha fazla yararlanır durumdadır. Bu sebeple kaliteli ziyaretçiler olarak görülmesi gerekir. Sabit ziyaretçilerin varlığı sizlere seo yönünden de olumlu katkıda bulunacaktır. Sayfa ziyaret sayısının, ortalama ziyaret süresinin yüksek olması ve hemen çıkma oranının düşük olması Google tarafından tespit edilir ve kaliteli bir site olduğunuz yönünde algılanır. Bu durum sizin seo değerlerinizin yükselmesine ve arama motorlarından elde edeceğiniz trafiğin yükselmesine vesile olacaktır.

Kemik ziyaretçilere sahip olmanızın diğer bir avantajı ise reklamlardan, tanıtım yazılarından , link satışlarından elde edeceğiniz geliri artıracak olmasıdır. Google Adsense kullanıcıyı tanıyarak reklam sunar ve kemik ziyaretçilerinize sunacağınız reklamlar içeriğiniz ve onlarla olan ilgisi daha yüksek durumda olacaktır. Bu reklamlara tıklama oranınızı artıracak önemli bir etkendir.

Ayrıca link satışı ve tanıtım yazısı satışı yaparken kemik ziyaretçilerinizin olması seo değerinizi yükselteceği gibi alım yapacak olanlarında dikkatini çekecektir. ( Bir sitenin kemik ziyaretçilerini, verilerini görmeden algılamanın en kolay yolu takip makenizmalarından ve sosyal paylaşım sitelerinde var olan hesapları incelemektir. )

Kemik ziyaretçilere sahip olarak sitenize daha kaliteli ziyaretçiler çekebilir, seo değerinizi yükseltebilir ve reklamcılıktan kazanacağınız geliri artırabilirsiniz. Kemik ziyaretçiler elde etmenin en kolay yolu ise sosyal medya sayfalarından ve takip mekanizmalarından takipçi edinebilmektir.

Makaleyi Paylaş :
 

Yorum Gönder

 
Hakkında : kredi kartı borcu taksitlendirme
Copyright © 2012 - 2013. Blogger Dersleri - All Rights Reserved | Proudly powered by Blogger